Studium dynamických jevů probíhajících ve výhybkách metodou Margenau-Hillovy distribuce
01.01.2014 — 31.12.2014
Podstata projektu spočívá v ověření použití Margenau-Hillovy distribuce k popisu a analýze nestacionárních a zejména transientních signálů probíhajících v oblasti srdcovky výhybek. Součástí bude teoretický rozbor vlastností této časově frekvenční transformace a návrh optimálního algoritmu výpočtu včetně softwarového řešení. Navržený algoritmus a vytvořené programové vybavení bude ověřeno na modelových signálech a optimalizováno při měření in-labo.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/24909
Měření napětí v konstrukci pražcového podloží ve výhybce č.7,8 v žst. Ústí nad Orlicí
01.01.2014 — 31.12.2014
Předmětem SV je měření napětí v konstrukci pražcového podloží ve výhybkách č.7 J60 1:14-760 a č.8 J60 1:12-500-I v žst. Ústí nad Orlicí. Výhybky jsou na pražcích s pružnou ložnou plochou.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/24904
Sledování bezstykové koleje na mostě
01.01.2014 — 31.12.2014
Podstatou projektu je sledování a vyhodnocování dilatace a silového působení mostu na bezstykovou kolej vlivem tepelných změn přímo v terénu a následně v programovém prostředí na bázi metody konečných prvků. Sledování bude prováděno na mostě, který svou dilatační délkou přesahuje největší přípustnou dilatační délku mostu s bezstykovou kolejí podle předpisu SŽDC S3 Železniční svršek, Díl XII.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/24924
Vliv prokluzových vzdáleností na kapacitu železničních stanic a užitečné délky kolejí
01.01.2014 — 31.12.2014
Analýza vlivu prokluzových vzdáleností na propustnost železniční stanice a s tím související užitečné délky kolejí.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/24922
Hodnocení akustických informačních systémů v železniční dopravě
01.01.2013 — 31.12.2013
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/23453
Kalibrace zařízení pro měření teploty kolejnic
01.01.2012 — 31.12.2012
Náplní projektu je kalibrace zařízení pro měření teploty kolejnic, které bylo vyvinuto a zkonstruováno v rámci projektu specifického výzkumu č. FAST-J-11-47/1443 v roce 2011. Kalibrace je zásadním a nezbytným krokem, který umožní použití vyvinutého zařízení pro praktické aplikace, bude prováděna dvěma metodami, vycházejícími z poznatků předchozího výzkumu autora.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/23027
Nelineární analýza ohybových momentů na betonových pražcích a ověření výsledků měřením in situ
01.01.2012 — 31.12.2012
Hlavními cíli projektu je sledování a určení posunů, průhybů a ohybových momentů působící na betonové pražce vlivem opakovaného kolejového zatížení a dále získání hodnot posunů pražců měřením in situ pomocí snímače rychlosti.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/23019
Inovace výukové akusticko-vibrační laboratoře
01.01.2012 — 31.12.2012
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/22836
Inovace předmětu Železniční konstrukce II
01.01.2011 — 31.12.2011
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/21724
Zařízení pro měření vnitřní teploty kolejnic
01.01.2011 — 31.12.2011
Hlavní náplní projektu je vyvinutí a stavba měřícího přístroje pro zjišťování vnitřní teploty kolejnic, díky němuž by bylo možné jednoduchým způsobem určovat jednu složku napětí v bezstykové koleji. Měření uskutečněná tímto přístrojem umožní získání podrobnějších poznatků o termickém spolupůsobení bezstykové koleje a železničních mostů.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/22249
Analýza ohybových momentů na příčných betonových pražcích
01.01.2011 — 31.12.2011
Cílem projektu je určení ohybových momentů působící na betonové pražce vlivem kolejového zatížení metodou konečných prvků pomocí 3D modelování a statické analýzy ve vhodném softwarovém prostředí.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/22239
Inovace předmětů „Výuka v terénu“ – část Železniční konstrukce a stavby a „Geografické informační systémy“
01.01.2011 — 31.12.2011
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/21736
Komplexní monitoring a analýza dynamicko-akustických jevů v koleji
01.01.2010 — 31.12.2010
Cílem projektu je komplexní monitoring a diagnostika součástí železničního svršku a spodku na železničních tratích prováděný na základě nejnovějších poznatků z oblasti železničních konstrukcí a staveb. Daná činnost bude navíc obohacena o měření a následné vyhodnocení zcela novými metodikami in situ nebo v laboratorních podmínkách, u kterých se předpokládá možnost standardizace.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/21350
Optimalizace technických opatření pro snížení hlukové zátěže v okolí pozemních komunikací
01.01.2007 — 31.12.2010
Cílem projektu je stanovit a vyhodnotit korelace technických parametrů povrchů pozemních komunikací v závislosti na dopravním hluku a optimalizace těchto parametrů pro minimalizaci hlukové zátěže způsobené dopravou
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/19471
Inovace počítačových učeben pro výuku odborných předmětů studijního programu Stavební inženýrství na Stavební fakultě VUT
01.01.2009 — 31.12.2009
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/19663
Analýza dynamických účinků od kolejové dopravy metodou kvadratických časově a frekvenčně invariantních transformací
01.01.2007 — 31.12.2009
Podstata projektu spočívá ve výběru a optimalizaci časově frekvenčních transformací z Cohenovy třídy pro hodnocení měření výzkumného charakteru. Navržené metody a postupy budou testovány při analýze dynamických účinků na vybrané konstrukce železničního (tramvajového) svršku (na z hlediska bezpečnosti provozu a šíření vibrací kritických částech – upevněních kolejnic, výhybkách, mostech) v laboratoři i terénu. Velmi důležitým úkolem projektu bude výběr, testování, případně návrh vhodných jádrových funkcí časově i frekvenčně invariantních transformací k analýze na železničních konstrukcích. Jádrové funkce přitom jednoznačně určují vlastnosti dané transformace a tím také vhodnost použití dané transformace pro konkrétní aplikaci. Předpokládá se tedy, že vybrané jádrové funkce budou optimalizovány pro využití v dané problematice. Pokud to nebude možné, řešitelský kolektiv navrhne tyto funkce nové s požadovanými vlastnostmi. Rozpracování a zobecnění teorie nelineárních časově frekvenčních transformací Cohenovy třídy přispěje k vytvoření nových postupů pro dynamickou analýzu zejména nově vyvíjených železničních konstrukcí. Získané zkušenosti budou zahrnuty do příslušných metodik výzkumných měření a analýz. Součástí výstupu bude realizace příslušného software. Vytvořené programové vybavení bude ověřeno a optimalizováno při měření v laboratoři a v terénu.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/17801
Teoretická a experimentální analýza ocelových rozpěrných kotev při namáhání statickými a dynamickými účinky zatížení
01.01.2006 — 31.12.2008
Mechanismus porušování a únosnost ocelových rozpěrných kotev do betonu, experimentální ověřování, vyhodnocení výsledků testů, pravděpodobnost poruchy, úroveň spolehlivosti.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/16304
Metodika zpracování akčních plánů pro okolí hlavních silnic, hlavních železničních tratí a hlavních letišť
01.01.2005 — 31.12.2007
Cílem projektu je vytvořit metodiku zpracování akčních plánů, které budou řešit obtěžující a škodlivé účinky hluku na území, pro které jsou vypracovány, a stanoví postupy vedoucí ke snižování hluku.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/17800
Odezva technologických konstrukcí a budov na zatížení technickou seismicitou
01.01.2004 — 31.12.2006
Zkoumá se dynamické chování technologických konstrukcí a staveb vystavených nestacionárnímu dynamickému zatížení technickou seismicitou. Řešení problému je založeno na experimentech s využitím specifického zdroje technické seismicity vyvolané důlní činností ve sledované oblasti. Měřením budou zjišťovány seismické odezvy reprezentativního souboru vybraných konstrukcí. Budou vytvořeny modely pro počítačové analýzy seismických odezev měřených konstrukcí s podložím s využitím metody konečných prvků. Iterativním postupem založeným na srovnání výsledků měření s výpočty budou pro vybrané zóny oblasti stanovena návrhová spektra odezvy definovaná souborem charakteristických parametrů. Tím se umožní predikce seismické odezvy objektu projektovaného v oblasti. Z měření a výpočtů platných pro modelovou oblast budou vyvozena obecnější doporučení pro seismické výpočty podobného typu. Výsledky řešení zamezí možnému chybnému dimenzování konstrukcí, resp. nesprávné sanaci objektů což nejen zvyšuje vlastní náklady stavitelských organizací, ale často vede k zdlouhavému a finančně náročnému řešení důlních škod.
Podrobné informace naleznete na https://www.vutbr.cz/vav/projekty/detail/15305